IT-Based Educational System SIVECO România Ministry of Education and Research
Sections
Home Home
About SEI About SEI
News and Events News and Events
- News
- Events
- Media Coverage
- Press Releases
- Newsletter
Activities Activities
Projects Projects
Technical Support Technical Support
Discussion Forum Discussion Forum
Resources Resources
Links Links

Search

advanced »

Free download
Internet Explorer 9

Press coverage
Universitatea din Suceava, premiată la Expoziţia „Infoinvent” Chişinău 22 November 2017, 17:27
Universitatea din Suceava, premiată la Expoziţia „Infoinvent” Chişinău
La USV începe concursul OSF Hackathon, ediţia a III-a 22 November 2017, 17:26
La USV începe concursul OSF Hackathon, ediţia a III-a
Zeci de mii de părinţi, elevi şi dascăli au participat la consultarea privind temele pentru acasă organizată de Ministerul Educaţiei 22 November 2017, 17:18
Zeci de mii de părinţi, elevi şi dascăli au participat la consultarea privind temele pentru acasă organizată de Ministerul Educaţiei
Galaţi: Primul laborator de inovare deschisă din România, inaugurat la Universitatea „Dunărea de Jos” 22 November 2017, 17:16
Galaţi: Primul laborator de inovare deschisă din România, inaugurat la Universitatea „Dunărea de Jos”
Elev de la Colegiul Cuza, locul III la un concurs național de matematică și fizică 21 November 2017, 17:05
Elev de la Colegiul Cuza, locul III la un concurs național de matematică și fizică
Universitarul Dan Laurenţiu Milici a reprezentat România la un important eveniment ştiinţific în Zagreb 21 November 2017, 17:00
Universitarul Dan Laurenţiu Milici a reprezentat România la un important eveniment ştiinţific în Zagreb
Manualele pentru clasa a V-a au fost livrate în 39 de județe. Trei edituri nu au respectat termenul limită 21 November 2017, 16:59
Manualele pentru clasa a V-a au fost livrate în 39 de județe. Trei edituri nu au respectat termenul limită
A fost ales județul care va beneficia de proiectul-pilot pentru INFORMATIZAREA COMPLETĂ a procesului educațional 20 November 2017, 17:48
A fost ales județul care va beneficia de proiectul-pilot pentru INFORMATIZAREA COMPLETĂ a procesului educațional
Ministrul Educaţiei: În ultimii 10 ani au picat 900.000 din 1,9 milioane de elevi care au dat bacalaureatul. Este bine organizat examenul? 20 November 2017, 17:45
Ministrul Educaţiei: În ultimii 10 ani au picat 900.000 din 1,9 milioane de elevi care au dat bacalaureatul. Este bine organizat examenul?
Secretar de stat în Ministerul Educaţiei: Domeniile prioritare - IT, bio-economie, medicină, energie, ingineria materialelor. Facultăţile cu acest profil vor primi mai multe locuri bugetate 20 November 2017, 17:42
Secretar de stat în Ministerul Educaţiei: Domeniile prioritare - IT, bio-economie, medicină, energie, ingineria materialelor. Facultăţile cu acest profil vor primi mai multe locuri bugetate

more press coverage articles »

Authentication
:
:

If you need an account, Register here.
 
Events
Educational events.
Sort by Date Title Hits

Târg internaţional de educaţie la Cluj Târg internaţional de educaţie la Cluj (19 comments)
23 February 2012 - 24 February 2012

Romanian version only

Cea de a trei ediţie a Târgului Universităţilor şi Liceelor din Europa va avea loc pe 23 februarie la Cluj. La eveniment tinerii pot afla detalii legate de ofertele unor instituţii de învăţământ din mai multe ţări europene ca Marea Britanie sau Elveţia. 
Şcolile din Marea Britanie, Elveţia, Olanda, Danemarca, Franţa, Italia şi Suedia vor avea standuri şi sesiune de prezentare, dar şi ateliere interactive care vor trata problematica studiilor în străinătate. Cei care vor să ia parte la evenimentul care se va derula joi între orele 11 şi 16 la Hotel Napoca trebuie să se înscrie în realabil pe site-ul www.eef.ro. Intrarea se va face pe baza biletului care va fi trimis pe mail celor care se înscriu online, susţin organizatorii. 
Evenimentul este iniţiat de International Education Center Romania, împreună cu Edvisory Education care promovează mobilitatea educaţională pentru elevii şi studenţii din România, Bulgaria, Republica Moldova. 

Detalii:



European Education Fair, la cea de-a treia ediţie European Education Fair, la cea de-a treia ediţie
25 February 2012 - 26 February 2012

Romanian version only

Elevii şi studenţii interesaţi de studiile în străinătate sunt aşteptaţi la cea de-a treia ediţie a Târgului de Educaţie Europeană (European Education Fair) care va avea loc între 25 şi 26 februarie.
La manifestare vor lua parte reprezentanţii unor reputate instituţii de învăţământ superior din Marea Britanie, Elveţia, Olanda, Danemarca, Italia şi Suedia, care vor oferi informaţii despre oferta de studii.
În paralel cu târgul vor avea loc o serie de prezentări şi ateliere interactive care vor trata teme de interes din problematica studiilor în străinătate. Participarea la targ şi la evenimentele asociate este gratuită, fiind condiţionată doar de înscrierea prealabilă pe site-ul evenimentului (www.eef.ro). Accesul se va face pe baza biletului de intrare primit pe e-mail de fiecare participant, în urma înregistrării.
Târgul va fi precedat de alte două evenimente educaţionale. Este vorba despre Danish Day şi Holland Day. Reprezentanţii universităţilor care vor participa la Danish Day vor prezenta detaliat programele de studiu oferite, punctând beneficiile şi oportunităţile pe care le presupune experienţa universitară în Danemarca. Pentru a facilita procedura de admitere, evenimentul aduce în prim-plan un concept unic – Smart Admission System - ce oferă tinerilor deja decişi posibilitatea de a se înscrie pe loc, urmând ca în aceeaşi zi să susţină testul de limba engleză şi interviul cu reprezentaţii universităţii. Universitătile care vor participa la “Danish Day” (Aalborg University, Aarhus Faculty of Arts, Dania Academy, UCN, VIA University College, Zealand Institute of Business and Technology) oferă o varietate largă de programe de licenţă şi master atât în domeniile de inginerie, tehnologie şi business, cât şi în disciplinele socioumane. Participarea este gratuita, conditionata de înscrierea în prelabil pe site-ul evenimentului www.danish-day.com.
La Holland Day, care se va desfăşura în parteneriat cu Ambasada Ţărilor de Jos în Romania, 12 universităţi de top din Olanda îşi vor prezenta oferta educaţională în faţa unui număr de 50 de potenţiali aplicanţi selectaţi în prealabil în urma înscrierilor pe site. De asemenea, vor fi invitaţi tineri români studenţi în Olanda sau absolvenţi, pentru a împărtăşi din experienţa lor olandeză. Programele de licenţă şi masterat cuprinse în oferta universităţilor participante acoperă o varietate largă de domenii: business, management hotelier, inginerie, psihologie sau ştiinţe socio-umane şi pot fi consultate pe site-ul evenimentului: www.holland-day.com.
Târgul este organizat de International Education Center România şi va avea loc la Hotelul Hilton.

Detalii:
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-european_education_fair-targul_de_educatie_europeana-International_Education_Center_Romania-targ-universitati_straine-admitere-elevi-studenti_0_649735097.html


Târgul Educaţional Bucureşti - ediţia a doua Târgul Educaţional Bucureşti - ediţia a doua
22 March 2012 - 25 March 2012

Romanian version only

Educaţia stă la baza evoluţiei societăţii umane. De modul în care ne ocupam de educaţia copiilor noştri depinde viitorul acestora şi al societăţii noastre în ansamblu.
Daca in ultima vreme invatamantul de stat s-a confruntat cu o multime de probleme, alternativa lui, invatamantul privat se dezvlota cu pasi repezi de la gradinite si pana la scoli, licee si universitati. Iata si un exemplu  “Lumina - Institutii de Invatamant” a crescut in anul scolar 2011-2012, fata de anul scolar anterior cu aproximativ 15% pe segmentul 3-18 ani. Aceasta crestere se regaste la majoritatea institutiilor de invatamant private.
Dorind sa devina un reper pe piata targurilor educationale, pe segmemtul 1-18 ani educatie privata in Bucuresti, organizatorii Targului Educational Bucuresti, Next Level Events si Morevents, vin anul acesta cu o gama de expozanti extinsa si cu actiuni interesante in cadrul targului, care vor atrage si mai mult publicul vizitator.
Paleta larga a expozantilor cuprinde:  gradinite, scoli si licee private, before & after school, cursuri de limbi straine, programe educationale, travel & learn, targ de carte si publicatii educationale, oferte de tabere si alte activitati sportive si recreative.
Printre actiunile care se vor desfasura in cadrul Targului Educational Bucuresti se numara si actiunea desfasurata de revista Good Food “Copiii in bucatarie”, unde cei mici, impreuna cu parintii, invata sa gateasca si mai ales sa manance sanatos, avand posibilitatea sa castige si premii impresionante.

Detalii:



Acord bilateral în domeniul educaţiei între România şi Republica Populară Chineză Acord bilateral în domeniul educaţiei între România şi Republica Populară Chineză

Romanian version only

Ministrul  Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, domnul Daniel Petru Funeriu, s-a întâlnit marţi, 31 ianuarie 2012, cu E.S. doamna Huo Yuzhen, Ambasadorul Republicii Populare Chineze în România. Întâlnirea a vizat semnarea unui nou acord de cooperare în domeniul educaţiei între Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului din România şi Ministerul Învăţământului din Republica Populară Chineză. Documentul este valabil până la data de 31 decembrie 2014.
În spiritul bunelor colaborări, devenite deja tradiţionale, documentul semnat astăzi asigură cadrul adecvat pentru continuarea şi intensificarea relaţiilor dintre cele două state în domeniul învăţământului, la toate nivelurile. Acesta reprezintă, totodată, premisa extinderii colaborării în domenii conexe precum tineretul şi cercetarea.
Ministrul Daniel Funeriu a reliefat interesul în creştere al tinerilor din România pentru limba şi cultura chineză şi şi-a exprimat dorinţa ca tinerii să poată învăţa limba chineză, o limbă din ce în ce mai utilizată. „Vrem ca tinerii noştri să fie conectaţi la ceea ce se întâmplă în lume, iar China este o parte importantă a acestei lumi", a afirmat ministrul Educaţiei. Cu acest prilej, demnitarul român a invitat partea chineză să participe la  evenimentele asociate Conferinţei Ministeriale Bologna şi la cea de-a treia ediţie a Bologna Policy Forum, ce vor fi organizate de către MECTS, la Bucureşti, în  perioada 26-27 aprilie 2012.

Detalii:



Întâlnire de lucru a inspectorilor pentru învăţământ în limbile minorităţilor (Cluj-Napoca, 19 ianuarie 2012) Întâlnire de lucru a inspectorilor pentru învăţământ în limbile minorităţilor (Cluj-Napoca, 19 ianuarie 2012)

Romanian version only

Cabinetul Secretarului de stat pentru învăţământ în limbile minorităţilor naţionale din cadrul MECTS şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj organizează, joi, 19 ianuarie 2012, ora 10.00,  la Hotel Napoca din Cluj-Napoca, o întâlnire de lucru a inspectorilor şcolari cu atribuţii în învăţământul pentru limbile minorităţilor naţionale.
Reuniunea, a cărei temă este „Oportunităţi şi perspective pentru învăţământul în limbile minorităţilor în contextul Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011", se va desfăşura în prezenţa domnilor Markó Béla, viceprim-ministru, şi Daniel Funeriu, ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Detalii:



Adunarea Generală a Consiliului Naţional al Elevilor (Târgu Mureş, 10-13 ianuarie 2012) Adunarea Generală a Consiliului Naţional al Elevilor (Târgu Mureş, 10-13 ianuarie 2012)
10 January 2012 - 13 January 2012

Romanian version only

Marţi, 10 ianuarie 2012, Palatul Culturii din Târgu Mureş va găzdui, cu începere de la ora 10.00, deschiderea oficială a Adunării Generale a Consiliului Naţional al Elevilor (CNE). Evenimentul prefaţează lucrările adunării ce va avea loc în perioada 9-13 ianuarie 2012 la Târgu Mureş. Sunt aşteptaţi să participe doamna Secretar de stat Oana Badea, alte oficialităţi centrale şi locale, precum şi invitaţi speciali.
La Adunarea Generală a Consiliului Naţional al Elevilor vor lua parte reprezentanţi ai Consiliilor Judeţene ale Elevilor din toată ţara şi din municipiul Bucureşti, câte 4 delegaţi pentru fiecare judeţ, însoţiţi de profesori coordonatori. Adunarea Generală este centrată pe alegerile pentru funcţiile de conducere din cadrul Consiliului Naţional al Elevilor-. Alegerile vor fi transmise live pe platforma WEDU.ro atât text, cât şi prin streaming video. Cei care nu vor fi prezenţi la eveniment vor avea posibilitatea să urmărească eenimentul, în timp real, pe conturile de Twitter şi Facebook ale WEDU.ro, platforma oficială a Consiliului Naţional al Elevilor.
Programul Adunării Generale mai cuprinde ateliere şi dezbateri menite să vină în întâmpinarea nevoilor actuale ale reprezentanţilor Consiliului Naţional al Elevilor. În prima zi, elevii îşi vor susţine punctele de vedere în cadrul unei dezbateri pe tema „CNE ar trebui să fie mai funcţional în 2012?", după modelul Karl Popper, organizată de ARDOR (Asociaţia Română de Dezbateri, Oratorie şi Retorică). Ziua de miercuri, 11 ianuarie, este alocată atelierelor de lucru ale delegaţilor, facilitate de către formatorii Consiliului Naţional al Elevilor, în coordonare cu elevi, profesori coordonatori şi elevii seniori ai Consiliului. Ziua de joi, 12 ianuarie, marchează încheierea Adunării Generale a CNE, ce va fi urmată de un program pe Platoul Costeşti, facilitat cu sprijinul voluntarilor de la Cercetaşii României. Seara, aceştia îşi vor da întâlnire la Gala Consiliului Naţional al Elevilor. Vineri, 13 ianuarie, programul include evaluarea Adunării Generale, o sesiune de concluzii şi o planificare a întâlnirilor viitoare ale Consiliului Naţional al Elevilor.

Detalii:



Conferintă de presă lansare parteneriat MECTS- Discovery Networks, duminică, 8 ianuarie 2012, BCU Conferintă de presă lansare parteneriat MECTS- Discovery Networks, duminică, 8 ianuarie 2012, BCU

Romanian version only

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului împreună cu Discovery Networks organizează duminică, 8 ianuarie 2012, ora 16.00, o conferinţă de presă care anunţă lansarea proiectului, „Şcoala Discovery", o iniţiativă care îşi propune să susţină învăţământul ştiinţific din şcolile româneşti. Conferinţa va avea loc la Biblioteca Centrală Universitară Carol I, corp Dacia, intrarea Boteanu 1.
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului va fi reprezentat de Ministrul Daniel Funeriu şi Secretarul general adjunct Monica Cristina Anisie, în vreme ce Discovery Networks va fi reprezentat de Mark Hollinger, Preşedinte Discovery Networks International, Ada Roseti, Director de programe pe Europa de Sud-Est, Discovery Network CEEMEA şi Danny Forster, prezentatorul emisiunii Inginerie extremă de la Discovery Channel.

Vă rugăm să confirmaţi participarea la eveniment până vineri, 6 ianuarie 2012, folosind datele de contact de mai jos:

Mădălina Iacob
Grayilng Romania, Agenţia de comunicare a Discovery Networks
+40 747. 118. 514
madalina.iacob@grayling.com

Daniel Tomoni
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului       
+40(21) 315.04.21
daniel.tomoni@min.edu.ro


Detalii:




TEB Expo - Didactic & Educational Bucharest Expo TEB Expo - Didactic & Educational Bucharest Expo
20 October 2011 - 22 October 2011

Romanian version only

EXPO 24 in parteneriat cu Inspectoratul Scolar al Muncipiului Bucuresti si Guvernul Romaniei Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti, va invita la TEB Expo editia 7
In acest an, editia 7 se va desfasura in perioada 20-22 octombrie 2011, la Sala Polivalenta Bucuresti. TEB Expo ( cunoscut si ca Targul Educational Bucuresti ) este conceputa ca o manifestare, formata din doua principale sectiuni:
1. expoziţia de mijloace si materiale didactice, table interactive, soft educaţional, oferte pentru profesori, directori, reprezentati ai institutiilor de invatamant de la nivel prescolar, pana la nivel univesitar, si nu in ultimul rand parinti.
2. conferinte si prezentari de produse didactice, concursuri cu premii, toate respectand tematica evenimentului.

Firmele participante la eveniment expun materiale didactice noi. Cateva din produsele expuse in cadrul targului, ce pot fi contractate pe loc sau ulterior de la firmele expozante:
- materiale didactice ( proiectoare, table interactive, tablete grafice )
- mulaje, harti, table scolare clasice, aparatura de laborator ( chimie, fizica, biologie, geografie )
- soft educational ( soft de matematica pentru profesori, soft de matematica pentru elevi, cursuri interactive de biologie, geografie, istorie, chimie, fizica )
- mobilier scolar ( modele noi de banci si catedre, dotari sali de sport )
- carte educationala ( manuale, dictionare, literatura universala )
- oferte educationale ( tabere scolare, programe educationale )

Detalii:



eduVision 2020 - remodelează viziunea asupra educației eduVision 2020 - remodelează viziunea asupra educației
16 September 2011 - 17 September 2011

Romanian version only

eduVision 2020, cel mai important eveniment pentru eLearning şi dezvoltarea învăţământului din Europa de Est, va fi organizat pe 16-17 septembrie 2011 la Palatul Parlamentului, Bucureşti de către Agora Group şi SIVECO România, sub patronajul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi al Ministerului Afacerilor Externe.

Conferința eduVision 2020 își propune să prezinte cele mai noi tendinţe din domeniul educaţiei şi eLearning, pentru a defini cele mai bune practici cu privire la utilizarea IT&C pentru educaţie şi pentru a crea o viziune comună asupra viitorul educației la nivel mondial.

eduVision 2020, prin intermediul conferinţei anuale, al expoziției şi site-ului iniţiativă, se dorește a fi o platformă pentru schimbul de experiențe și bune practici, care să aducă în prim plan studii semnificative de caz și să ofere un cadru de dezbatere pe marginea diferitelor iniţiative cu scopul de a găsi calea spre un viitor mai bun în domeniul educaţiei.

"În vederea deschiderii porţii spre un viitor mai bun pentru copiii noştri suntem cu toţii responsabili să contribuim la dezvoltarea societății informaţionale prin oferirea accesului la educaţie de calitate, prin facilitarea unui transfer rapid de cunoştinţe şi competenţe, pentru a aduce inovaţie în sala de clasă, de a dezvolta o producţie mai competitivă, pentru a influența o alocare mai eficientă a resurselor şi pentru a impulsiona toţi cetăţenii să ia parte la dezvoltarea societăţii. Noi credem că eLearning este răspunsul corect la provocările viitorului", spune Irina Socol, Preşedinte & CEO SIVECO Romania.

Romulus Maier, Managing Partner Agora Group, adaugă: "Tehnologia se află într-o evoluţie exponenţială. Nu este uşor să previzionăm ce ar implica utilizarea de instrumente diferite pe termen lung, care sunt formele cele mai potrivite de utilizare şi ce metrici ar fi mai bine să utilizăm. Nu există nici o îndoială, civilizaţia noastră se întemeiază pe învăţătură şi educaţie. Dar, în ceea ce priveşte influența instrumentelor tehnologice şi de învățătură asupra educației, profesorii şi educatorii trebuie să se adapteze noilor tendințe. eduVision 2020 reprezintă o iniţiativă care aspiră să aducă împreună vocile cele mai autorizate, din culturi și zone geografice diferite, cu scopul de a forma o viziune pentru învăţământul de următoarele decenii".

Prima ediţie a eduVision 2020 va reuni reprezentanţi ai Comisiei Europene, reprezentanţi ai Ministerelor Educaţiei din peste 25 de ţări din Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi Comunitatea Statelor Independente (CSI), membri ai ambasadelor şi reprezentanți ai Consulatelor din România, managementul executiv al MECTS, MAE şi MCSI, factorii de decizie şi formatorii de opinie din sistemul românesc de învăţământ, profesori şi cadre didactice din licee şi universităţi, ONG-uri şi reprezentanţi media.

Partenerii care susţin prima ediţie a conferinţei eduVision 2020 sunt Microsoft, Intel, IBM, Oracle, SANAKO, Lenovo, Trend Import Export, Maguay, Radio România, Wall-street.ro, The Money Channel, TVR International, Ziare.com, Hit.ro, Business24 ro, Indaco Systems, AgoraNews, IT Trends, Digital Trends, PR Wave, PR Wave Directory, Medialook, Litera Digital, Elefant.ro, Byblos.

Pentru mai multe informaţii despre conferința eduVision 2020 şi detalii legate de înregistrare vă rugăm să accesați www.eduvision.ro.

Despre Agora Group
Agora Group este un trust de presă specializat în tehnologia informaţiei, comunicaţii, afaceri şi distribuţie de carte străină. Agora Group a fost înfiinţată în anul 1992, şi de-a lungul timpului a editat reviste cum ar fi PC Report, Open - Information Technology, BYTE România, NET Report, Gazeta de Informatica, PC Magazine Romania, eWeek Romania, Channel Partner Romania, broșura Zoom IT & C, anuarul SInteTIC, IT Trends şi Digital Trends.
În prezent, portofoliul Agora Group include revista tipărită IT Trends, revista online Digital Trends (ambele lansate în 2009), evenimentele: Conferinţele Regionale Agora, Conferințele de Tehnologie Agora, Conferințele de Soluții Agora, mesele rotunde IT Trends, eLiberatica - the Open Source Free Software Conference, eHealth - soluții pentru industria de sănătate, Programatica - conferința dezvoltarorilor români, serviciul de distribuție de carte internațională Byblos, portalul www.agora.ro și newsletter-ul zilnic AgoraNews .
Mai multe detalii: www.agora.ro.
.
Despre Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, prin consultare cu alte ministere şi instituţii implicate, concepe şi aplică strategia globală a învăţământului, stabileşte obiectivele sistemului de învăţământ în întregime şi obiectivele nivelurilor de învăţământ şi profilurilor de învăţare. Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului este organizat şi funcţionează în conformitate cu legislaţia Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, ca organ de specialitate, având responsabilitatea de a dezvolta si implementa politici educaţionale. Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului are dreptul de iniţiativă şi execuţie în politica financiară şi a resurselor umane în domeniul educaţiei şi colaborează cu alte ministere implicate în dezvoltarea educaţiei.
Mai multe detalii: www.edu.ro.
.
Despre Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale
Misiunea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) este crearea premiselor durabile trecerii la Societatea Informaţională în România. În acest sens, se are în vedere o viziune unitară pentru dezvoltarea unui sistem naţional coerent şi integrat pentru serviciile publice online dedicate cetăţenilor şi mediului de afaceri. Prin transformarea modului de organizare şi abordare a Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Executivul îi conferă acestuia un rol decisiv în orientarea României spre Societatea bazată pe Cunoaştere, în consolidarea Societăţii Informaţionale, obiectivul principal fiind realizarea serviciului eRomania, cu componenta sa strategică de eGuvernare. Realizarea acestui obiectiv repoziţionează România şi îi conferă un avantaj pentru creştere economică durabilă, imagine internaţională pozitivă, convergenţă rapidă în spaţiul european, incluziune, consolidarea unor domenii de înaltă competenţă.
Societatea Informaţională presupune schimbări în toate domeniile: în adminstraţie (e-government), în afaceri (comerţul electronic), în educaţie (educaţie la distanţă), în cultură (centre multimedia şi biblioteci virtuale) şi în maniera de a lucra (lucrul la distanţă). La baza acestor transformări se află utilizarea Internet-ului. Internet-ul influenţează modul în care trăim, modul în care se fac afacerile, maniera în care se lucrează, metodele de studiu, comunicarea între oameni şi chiar maniera de petrecere a timpului liber. Mai multe detalii: www.mcsi.ro.

Despre Ministerul Afacerilor Externe
Mandatul Ministerului Afacerilor Externe este de a asigura realizarea politicii externe a statului român în concordanţă cu interesele naţionale şi cu statutul României de membru în structurile europene şi euroatlantice.
Conform actelor normative în vigoare, Ministerul Afacerilor Externe, denumit în continuare MAE, asigură realizarea politicii externe a statului român, inclusiv participarea la procesul de integrare europeană şi euroatlantică a României, şi colaborează la elaborarea, fundamentarea şi realizarea politicii economice a României, în conformitate cu reglementările legale în vigoare şi cu Programul de guvernare.
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) este organizat şi funcţionează în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 100/2004* privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi completările ulterioare.
Întreaga activitate a ministerului este condusă de ministrul Afacerilor Externe, care totodată îl reprezintă în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie. De asemenea, ministrul Afacerilor Externe răspunde de întreaga activitate a ministerului în faţa Guvernului, precum şi, în calitate de membru al Guvernului, în faţa Parlamentului. Activitatea specifică a ministerului este desfăşurată de personalul diplomatic şi consular, ale cărui statut, drepturi şi obligaţii sunt stabilite de Legea nr. 269/2003 privind Statutul corpului diplomatic şi consular al României. Personalul diplomatic şi consular activează în administraţia centrală sau în serviciul exterior.
Mai multe detalii: www.mae.ro.


Detalii:




Gaudeamus Manuale 2011 Gaudeamus Manuale 2011
15 September 2011 - 25 September 2011

Romanian version only

Radio România organizează în perioada 15 – 25 septembrie a.c. a IX-a ediţie a Târgului GAUDEAMUS Manuale. Manifestarea, componentă a Programulul LECTURA, îşi propune şi la această ediţie să reunească întreaga ofertă naţională de manuale şi auxiliare şcolare pentru învăţământul preuniversitar, oferind un cadru excelent pentru analiza, selecţia şi achiziţia instrumentelor de lucru necesare deopotrivă elevilor şi cadrelor didactice. Sunt invitaţi să participe: editori din ţară şi străinătate, distribuitori, agenţii de difuzare de carte, producători de manuale auxiliare şi bibliografie şcolară, instituţii de învăţământ preuniversitar, producători de soft educaţional, producători de jocuri educative, producători şi distribuitori de material didactic.Târgul GAUDEAMUS Manuale 2011, amplasat în Bucureşti, Parcul Tineretului - intrarea dinspre Colegiul Naţional "Gheorghe Şincai", poate fi vizitat de luni până sâmbătă între orele 11.00 si 19.00 iar duminică între orele 11.00 si 16.00. Aici va funcţiona, timp de 10 zile, cea mai mare librărie specializată în materiale educaţionale din ţară din care nu vor lipsi: manuale, auxiliare şcolare acoperind întreaga gama a lucrărilor aprobate de Ministerul Educaţiei, materiale didactice, ghiduri şi îndrumare pentru cadrele didactice, bibliografie şcolară din literatura română şi universală, lecţii interactiive pe support multimedia, software educaţional, cele mai recente apariţii editoriale pentru copii şi adolescenţi, jocuri interactive pentru preşcolari. Intrarea este liberă pentru toate categoriile de vizitatori.

Detalii:



În perioada 23-26 august se va desfăşura Concursul Naţional de Proiecte în cadrul proiectului "Profesorul - creator de soft educaţional" În perioada 23-26 august se va desfăşura Concursul Naţional de Proiecte în cadrul proiectului "Profesorul - creator de soft educaţional"
23 August 2011 - 26 August 2011

Romanian version only

Investeşte în oameni! 
FONDUL SOCIAL EUROPEAN 
Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 
Axa prioritară 1 "Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere"
Domeniul major de intervenţie 1.3 "Dezvoltarea resurselor umane în educaţie şi formare profesională" 
Titlul proiectului: Profesorul - creator de soft educaţional 
Numărul de identificare al contractului: POSDRU/57/1.3/S/34533

Bucureşti, 18 august 2011

Cei mai talentaţi participanţi la programul de formare organizat prin proiectul "Profesorul-creator de soft educaţional", finanţat din fonduri structurale, în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, vor participa la Concursul Naţional de Proiecte. 
Concursul va avea loc la Cazinoul din Sinaia, judeţul Prahova, în perioada 23-26 august 2011. 
Profesorii selectaţi în urma activităţii de evaluare a proiectelor vor avea posibilitatea să îşi susţină lucrările în faţa unei comisii de evaluare şi să fie răsplătiţi pentru efortul depus pe perioada programului de formare. La acest program, organizat în două perioade de formare, au participat un număr total de 1.756 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar din toată ţara, îndrumaţi de 80 de experţi formatori.
"Obiectivul general al proiectului a constat în elaborarea şi implementarea unui program de formare continuă pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, în vederea dezvoltării competenţelor privind realizarea propriilor aplicaţii de soft educaţional şi îmbunătăţirea capacităţii de a utiliza metode interactive de predare-învăţare. Considerăm că evenimentul ce urmează a avea loc reflectă în cel mai vizibil mod succesul de care a dat dovadă proiectul "Profesorul - creator de soft educaţional". Lucrările selectate pentru concurs sunt nu numai un exemplu de perseverenţă şi dorinţă de învăţare, sunt şi un exemplu de bună practică, care se doreşte a fi diseminat nu numai la nivelul grupului-ţintă al proiectului, dar şi la nivel naţional. Vom miza pe interesul deosebit pentru realizarea de soft educaţional interactiv pe care l-au arătat profesorii de-a lungul sesiunilor de formare", a declarat doamna Simona Tănase, Manager de proiect în cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Proiectul, cu numărul de identificare POSDRU/57/1.3/S/34533, este implementat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în parteneriat cu SIVECO Romania SA şi contribuie la atingerea obiectivelor specifice Axei Prioritare 1 din Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 prin îmbunătăţirea accesului la educaţie şi formare, furnizarea de formare continuă modernă şi de calitate.
Cadrele didactice participante în program au fost încurajate şi instruite să conceapă propriile aplicaţii de soft educaţional, în urma parcurgerii sesiunilor de formare care s-au desfăşurat în perioada octombrie 2010 - iunie 2011. 
Proiectul "Profesorul - creator de soft educaţional" se derulează în perioada septembrie 2009 - august 2012 şi contribuie la adaptarea procesului de predare la nevoile specifice ale elevilor din toată ţara.

Detalii:



Conferinţă internaţională destinată viitorilor diplomaţi Conferinţă internaţională destinată viitorilor diplomaţi
15 August 2011 - 20 August 2011

Romanian version only

Peste 100 de tineri din întreaga lume, pasionaţi de cariera de diplomat, se vor reuni, între 15 şi 20 august, la Universitatea Babeş-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, la conferinţa "NAPOMUN" dedicată simulării procesului decizional al Organizaţiei Naţiunilor Unite. La ediţia din acest an va fi simulat, pentru prima dată în istoria acestei manifestări organizate din România, Consiliul de Criză al ONU. „La evenimentul care se va deschide mâine, în Aula Magna a UBB, vor participa europarlamentarul Corina Creţu, ambasadorul Palestinei la Bucureşti, Ahmad Bader Aqel şi consulul onorific al Olandei la Cluj-Napoca, Wouter Reijers. Marţi, la NAPOMUN va participa ambasadorul Africii de Sud în România, Pieter Andries Swanepoel”, a declarat, Mihnea Stoica, coordonatorul echipei de organizatori. Evenimentul este educativ şi cultural şi le permite participanţilor să îşi dezvolte capacitatea oratorică şi arta de a negocia şi de a fi convingători, înt-o ambianţă tolerantă, favorabilă diversităţii.

Detalii:



Academia Naţională de Informaţii organizează concurs de admitere pentru doctorat Academia Naţională de Informaţii organizează concurs de admitere pentru doctorat
19 September 2011 - 22 September 2011

Romanian version only

Academia Naţională de Informaţii "Mihai Viteazul" organizează, în perioada 19 - 22 Septembrie 2011, concurs de admitere la programul de Studii universitare de doctorat în domeniul Ştiinţe Militare şi Informaţii.
Cifra de şcolarizare, pentru seria 2011-2014, este de 12 locuri, cu următoarea repartizare pe conducătorii de doctorat:
1. prof. univ. dr. Gheorghe Toma – 5 locuri;
2. prof. univ. dr. Constantin Onişor – 4 locuri;
3. prof. univ. dr. Cristian Troncotă – 3 locuri;
Durata studiilor este de 3 ani, cursuri cu frecvenţă, cu taxă.
Înscrierile pentru participarea la concurs se fac în perioada 29.08 - 09.09.2011, de luni până vineri, între orele 900 – 1300, la secretariatul Academiei Naţionale de Informaţii ,,Mihai Viteazul”.

Detalii:



Americani şi thailandezi participă în weekend la workshop-uri despre tradiţiile româneşti Americani şi thailandezi participă în weekend la workshop-uri despre tradiţiile româneşti
24 July 2011 - 7 August 2011

Romanian version only

Universitatea din Bucureşti organizează a 51-a ediţie a Cursurilor de Vară de limbă, cultură şi civilizaţie românească între 24 iulie - 7 august 2011. În acest an, s-au înscris participanţi din 15 ţări: Belgia, Bulgaria, Coreea de sud, Elveţia, Franţa, Germania, Israel, Italia, Japonia, Luxemburg, Olanda, Polonia, Spania, Statele Unite ale Americii şi Thailanda. Aceştia vor participa la cursuri practice de limba română (începători, medii, avansaţi) şi workshop-uri (Obiceiuri şi tradiţii româneşti, Înţelegerea discursului oral, Teatru) organizate la Facultatea de Litere. Cursanţii pot susţine la final un examen de atestare a cunoştinţelor de limba română.
Excursii în ţară şi vizionări de filme româneşti
Programul cuprinde şi vizite la Biblioteca Centrală Universitară, Palatul Mogoşoaia, Muzeul Satului, Muzeul Naţional de Artă – galeria românească, excursii la Sinaia-Castelul Peleş-Braşov, Mănăstirea Horezu, precum şi proiecţii de filme româneşti (California Dreamin’, 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile, Filantropica, Amintiri din epoca de aur).
O tradiţie de 50 de ani
Iniţiate în anii ’60 la Sinaia sub patronajul spiritual al lingvistului Alexandru Rosetti şi conduse vreme îndelungată de profesorul Boris Cazacu, Cursurile de Vară reprezintă cea mai veche iniţiativă a unei universităţi româneşti de a promova limba şi cultura română în lume. De-a lungul a jumătate de secol, la Cursurile de Vară ale Universităţii din Bucureşti au participat peste 5.000 de cursanţi.


Şcoala de vară pentru liceeni Şcoala de vară pentru liceeni
25 July 2011 - 30 July 2011

Centrul pentru Jurnalism Independent organizează o şcoala de vară pentru liceenii interesaţi de jurnalism, în perioada 25 - 30 iulie la Bucureşti.
Programul se adreseaza tinerilor atrasi de jurnalismul audiovizual, care activeaza sau nu in cadrul unor publicatii scolare, si isi propune sa ii invete cum se realizeaza un material vizual, care sunt tehnicile de editare, cum se identifica un subiect, cum se face documentarea si, mai ales, ce inseamna munca de teren.
Programul mai include vizite in redactii si intalniri cu jurnalisti.
Materialele realizate de participanti vor fi accesibile pe www.blogoliceeni.ro. - un site ce reuneste productiile jurnalistice realizate de elevi in cadrul proiectelor derulate de CJI.
Acest program intensiv va fi sustinut de ConstantinTrofin, jurnalist de televiziune, cadru didactic la Universitatea Babes-Bolyai si trainer al Centrului pentru Jurnalism Independent. Cursurile se vor desfasura de luni pana vineri, intre orele 10.00 - 17.00, cu o pauza de pranz. Sambata programul se va incheia la 14.00.
Taxa de participare este de 150 de ron. (Suma acopera masa de pranz si materialele de curs).
Pentru inscriere cei interesaţi pot trimite un cv si o scrisoare de intentie in care sa arate de ce vor sa participe la acest curs. Inscrierile se primesc pana la 20 iulie a.c. la email: mihaela@cji.ro sau fax: 021 3111378, persoana de contact Mihaela Danga. (tel: 021 311 1375)

Detalii:




        1   2   3   4   5   6   7      

View Archives
Latest News
Cinci premii pentru olimpicii români, la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică (2017) 22 November 2017, 17:13
Cinci premii pentru olimpicii români, la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică (2017)
A treia ediție a reuniunii anuale privind cooperarea în domeniile educației și formării profesionale între România și Franța 22 November 2017, 17:12
A treia ediție a reuniunii anuale privind cooperarea în domeniile educației și formării profesionale între România și Franța
Situația livrării în depozitele de carte școlară a manualelor pentru elevii de clasa a V-a 20 November 2017, 17:24
Situația livrării în depozitele de carte școlară a manualelor pentru elevii de clasa a V-a

more news »

Press releases
A treia ediție a reuniunii anuale privind cooperarea în domeniile educației și formării profesionale între România și Franța 22 November 2017, 17:10
A treia ediție a reuniunii anuale privind cooperarea în domeniile educației și formării profesionale între România și Franța
Cinci premii pentru olimpicii români, la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică (2017) 22 November 2017, 17:07
Cinci premii pentru olimpicii români, la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică (2017)
Participare-record la consultarea publică privind rolul temelor pentru acasă 21 November 2017, 16:52
Participare-record la consultarea publică privind rolul temelor pentru acasă
Participarea ministrului Liviu Marian Pop la reuniunea Consiliului Educație, Tineret, Cultură și Sport (Bruxelles, 20-21 noiembrie) 21 November 2017, 16:50
Participarea ministrului Liviu Marian Pop la reuniunea Consiliului Educație, Tineret, Cultură și Sport (Bruxelles, 20-21 noiembrie)
Situația livrării în depozitele de carte școlară a manualelor pentru elevii de clasa a V-a 20 November 2017, 17:22
Situația livrării în depozitele de carte școlară a manualelor pentru elevii de clasa a V-a
În județul Buzău se va realiza informatizarea completă a procesului educațional în cadrul unui proiect-pilot cu finanțare prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 16 November 2017, 16:46
În județul Buzău se va realiza informatizarea completă a procesului educațional în cadrul unui proiect-pilot cu finanțare prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020

more press releases »